Sunday, November 9, 2008

Vi tog oss en lite sväng till Villamoura innan vi åkte tillbaka till Lagos. Fint litet ställe. I 4½ dag hööl vi på att städa båten. Plocka ur saker och tog det till förrådet vi hade hyrt. Tog ur segel och packade ihop. Vi hade beställt biljetter med Sterlig till den 1 november. På onsdag morgon ringer resia och säger att de gått i konkurs. Nu får vi åka med Lufthansa och byta i frankfurt. Hoppas vi får tillbaka pengarna från Sterling. Vi gick och pratade med bent och tysken som skulle bo kvar över vintern. På lördag middag tog vi taxi till Faro flygplats. Naturligtvis var planet försenat och det gick inte att check in oss hela vägen. Skulle bli svårt att hinna med i Frankfurt. Väskorna gick till Arlanda. Väl på planet satt vi brevid en annan svensk seglare som hade lämnat sin båt i Villamoura. 3 timmar går fort när man sitter och pratar. Det var en fruktansvärd turbulens och folk spydde hej vilt. Vi låg i någon sorts jetström så vi flyg in tiden. Framme i Frankfurt blev vi transporterade till Gaten med egen buss, så allt löste sig. Kvart över 12 var vi på väg hem till Örebro. Imorgon ska vi provsegla Laggon kl 11. Kul.