Saturday, April 11, 2009

Port Medoc

Har precis anlänt till Port Medoc efter en hård dag på arbetet. Motvind ca 10 m/s och medström vilket gjorde korta höga vågor. Efter halva resan började gennacker att snurra upp sig. Efter mycket slit fick Örjan och Lasse ner den men tyvärr hann det blie en reva i den. inte nog med det. En timme senare la babord motor av. Troligtvis smuts i bränsleledningen. Orsaken utreds nu.
Annars har dagarna innan avresa varit bra. Efter 24-timmarsfärden från Örebro till Bordeaux anlände vi tisdag kl 12.00 till varvet. Vädret var regnigt och blåsigt. Där låg hon vår nya Lazy Duck III. Vit och vacker som en svan. Efter att packat ut lite ur bilen så åkte vi och åt lunch med Rulle från Oxelösunds Båt och Motor. Jag kände mig ganska mör eftersom jag haft/har feber sedan i söndags morse. Jag blev som tur var bra annars hade jag fått åkt hem. Första natten bodde vi på hotell. Det blev en tidig kväll. Onsdag morgon var vi på båten igen. Idag skulle vi packa in resten från bilen och de 3 pallarna som vi skickat från Lagos. Fick passa på när det var högvatten så det inte blev så jobbigt att gå ner till bryggan. Hela dagen höll vi på. Vi 19-tiden åkte vi till affären och handlade kvällsmat. I natt skulle vi sova på båten. Spännande. Eftersom vi var trötta så somnade vi ovaggat. Fortsättning följer.

No comments: